Interview Low Vision Totaal

Daniel Coenen
Calendar
5/9/2025
Clock
7 min

Wanneer je Raymond de Kuijper en Anouk Vel ontmoet, merk je meteen hun energie. Ze delen een passie voor vernieuwing: oude patronen doorbreken en de zorg slimmer, menselijker én toekomstbestendig maken. Raymond brengt zijn achtergrond in finance en IT mee, Anouk die uit HR en transformatie. Samen vormen ze een duo waarin strategie en mensgericht leiderschap elkaar versterken.

Zorg aan de keukentafel

Al meer dan twintig jaar is Low Vision Totaal dé specialist in onderzoeken aan huis. Waar anderen cliënten naar een kliniek laten reizen, stappen Raymond en Anouk de woonkamer binnen. “We kijken verder dan alleen wat iemand nog ziet,” vertelt Anouk. “Belichting, hobby’s, de manier waarop iemand zijn dag doorbrengt—alles telt mee. Zo vinden we oplossingen die écht passen. Dat kan een loepbril zijn om weer ontspannen te lezen, een filterbril die meer contrast en rust geeft, of een kappenbril die licht en prikkels weghaalt. Kleine hulpmiddelen die een groot verschil maken in iemands dagelijks leven.”

Uitdagingen in de sector

De zorgwereld waar zij zich in bewegen, kent genoeg hobbels. Tarieven zijn laag, contracten ouderwets en cliënten raken makkelijk de weg kwijt tussen verzekeraars en aanbieders. “Het voelt soms alsof de sector stilstaat,” zegt Raymond. “Maar wij geloven in de kracht van samenwerking, technologie en transparantie. Met AI, slimme declaratieprocessen en digitalisering kunnen we zoveel winnen. Voor cliënten, maar ook voor de mensen die in de zorg werken.”

De klik met DigiSwift

De stap naar online communicatie kwam vanzelf. Steeds meer cliënten en mantelzorgers zoeken hun weg via internet, en daar moest Low Vision Totaal zichtbaar zijn. Grote bureaus bleken vaak vooral goed in mooie verhalen vertellen. “Bij DigiSwift voelden we meteen een klik,” zegt Anouk. “Ze praten niet, ze doen. En dat is precies hoe wij zelf ook werken. Gewoon leveren. Daardoor was er meteen vertrouwen.”

Vooruitkijken

Over vijf jaar willen Raymond en Anouk niet alleen marktleider zijn in Nederland, maar ook een nieuwe standaard zetten in de zorg: digitaal, menselijk en duurzaam. Wat hen nu al drijft, is de waardering van cliënten. “Onze NPS van 95% is uitzonderlijk hoog,” glimlacht Raymond. “Maar het mooiste is dat het laat zien dat ons geloof in verandering werkt. Dat wat we doen, er écht toe doet.”

Hun boodschap voor andere ondernemers? “Durf los te laten wat altijd zo gedaan wordt. Ga op zoek naar partners die echt leveren, in plaats van alleen te praten. Dat maakt alle verschil.”

Laatst bijgewerkt op

5/9/25

Daniel Coenen

Developer

Over mij

Inhoudsopgave

Verified Account
Meer dan marketing

Klaar voor echt
resultaat?